Goda nyheter gott folk, goda nyheter!

God kväll!

Först så måste jag medela vilken misär det var att kliva upp och åka och jobba idag. Jag har varit ledig sedan i Måndags för att min arbets kamrade har varit i fjällen och fiskat.

Men nu så känns det bättre, första dagen är alltid drygast. Jag åker mina inlines med stavar nu minst varannan kväll och det känns också bra, även om ryggen och resten av kroppen bara skriker att den vill dö så misstänker jag att det behövs :)


Nu till nyheterna, några gammla, några lite färskare.  Sponsorer, det börjar ljusna i tunneln som det ser ut.

Vi har sedan tidigare:

Kurt Sandbergs Åkeri
Bjöörns Maskin
NRA

Dessa företag, tackvare goda herrar som jobbar där har tillsammans hjälpt mig en gång var att komma mig på tävling, kanske inte full ut men alla bidrag är ju bidrag eller hur? NRA inte ekonomiskt hjälpt till men alla klibbor på båten, tävlings nummer e.t.c. har Hampus Melin hjälpt mig att fixa, han förmedlade kontakten med NRA och utförde även ett par jobb åt mig, det är skit svårt att sätta på dekaler :)

Men, det tar inte slut här. Nej om allt blir som jag och som den nye Team chefen vill så blir nästa säsong ännu bättre. Jag har officiellt nu nedgraderat mig från Team chef till endast förare och stall ägare. Säkrast så :)

4 säsonger, min käre far såg till att vi tog oss till Oskarshamn med viss uppbackning av, Four seasons, företaget som bygger nya lokaler på ön och kommer mest troligt att bli Norrlands största båt handlare?

Jag tycker lite synd om dom eftersom att alla dekal firmor semester stängde så dom fick sig ingen reklam platts. Men det skall vi lösa direkt folk börjar komma tillbaks.

Det har även viskats i mitt öra att intresset för att ha båten i deras utställnings hall höst / vinter tid fanns, vilket skulle underlätta för mig, mindre skrot på gården. Men vad som blir av det får tiden utvisa. Jag hoppas verkligen att dom är intresserade av ett fortsatt sammarbete.

Offshoreracing.se med Adde i spettsen (en gammal mail kompis som jag nog började maila med för 10 år sedan, han körde båtracing och jag ville inget annat än att köra själv)

Idag så fotar / filmar alla events och övervakar och dom visar Svensk offshore från krigs zonen.

Dom tycker att vi kämpar på så bra med tanke på hur långt vi måste pendla så dom har utlyst en liten spons åt oss. Eller liten kanske man inte kan kalla den. Jag hoppas att fler team, för jag vet att det finns båtar ialla fall kan se detta som en sporre att faktiskt kämpa, det suger att åka långt. Men det är fruktansvärt kul.

Offshoreracing.se kommer att sponsra med soppa till båten under Roslagsloppet, vilket jag är enormt tacksam för. Då det ekonomiskt sett inte är en barn lek att kuska omkring, än om det går. Tur att tjejen förstår varför jag går omkring i gammla trasor och aldrig bjuder hon på middag, eller jag hoppas iaf att hon förstår.

VEMS via motorstyrsystems gurun Mattias Sandgren från (www.savarturbo.se) Vems har alltså gått in och sponsrat med TUNING utrustning för ett antal tusen lappar.

Vi pratar om en bredbandslambda, avgastempgivare, samt en digital 52mm mätare som kan tolka all denna information. Förutom det så kan den även plocka upp motorvarvtal, läsa yttertemperatur e.t.c.

En riktigt häftig manick till ett överskådligt pris. En motor blir aldrig bättre än dess tuner. Gunnar "Proffessorn" Lundström har bromsat och tunat denna motorn, men eftersom sommar och vädret ändras hela tiden så är det numera upp till vårat team att sköta om grejjorna. Och tackvare VEMS och Mattias skall det numer inte vara några problem.


Sist men verkligen inte minst.....

Patrik Axelsson jag vet inte vart jag ska börja eller sluta. Men det här är killen med ett genuint motorintresse och en förmåga att driva på saker.

För er som inte vet så vart han med Mustang då jag skulle in i båtracing cirkusen. Jo jag gjorde han på smällen :)

Patrik har mer eller mindre tagit på sig rollen som en team chef, för jag vet inte vad annars man ska kalla det? I skrivande stund så hjälper han mig med presentations underlag för att vi ska kunna söka mer spons, och han har redan börjat rodda ihop intresserade företag. Och än sålänge är inget Umeå baserat, intressant :)

Förutom det så finns planerna, och för mig så låter dom fruktansvärt bra. Själv är jag bra på prata och verka glad men i ärlighetens namn så saknar jag drivkraft och kontakter för att försöka rodda ihop något bra.

Planerna inför 2009 smids redan så det står härliga till. Men vi ska inte glömma att Patrik med egna medel redan säkrat våran avresa till Roslagsloppet den 2/8.


Att det sedan finns fler människor än myror i en myrstack som ställer upp med hjälp på alla olika sätt behöver jag nog inte nämna. Ni finns där ute, och jag är säker på att ni vet vilka ni är... PS. Tack för tippsen sist Jens, och pratstunden synd på åkturen.


Mvh
Peter Johansson
17/7-08


Kommentarer
Postat av: Cissi

Vilken läckerbit du verkar vara!!



Jobbar du i det miltära? Jag gillar karlar i uniform....

2008-07-20 @ 20:04:00
Postat av: Peter

Jag antar att man får buga och bocka? :)



Nej, jag jobbar tyvär inte innom det militära, än om det hade varit trevligt att vara öb hos flottan.



Mitt jobb innebär uniform av typen reflex kläder.



Ha en go kväll.

Mvh

2008-07-20 @ 23:34:10
Postat av: Patrik

Hmm, groupies redan,, vart ska detta sluta??

2008-07-24 @ 12:03:45
Postat av: Peppe

Haha Patrik, jag vet inte. Det vet bara murphy misstänker jag.



Vi får sammla mer groupies nästa sommar. I inlandet =)

2008-07-24 @ 22:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0