Jag vet, urusel på att updatera! Men tror ni vi har lite fullt upp?

Team Mayhem mekar för fullt, har varit därför updateringarna har ute blivit. Men här kommer en innan jag ska gå och lägga mig. Blir mycket bilder och lite text, i like it :)

Freddan aka. M10 turbo i crum (döds önskan) kom och hälsade på för att mecka och öla lite. Blev mindre mekande än jag hade förutspått. Men jag har bara mig själv att skylla då jag var så sejtans bakis då freddan kom.

Men vi och pappa lyckades lyfta i motorn i BAT'n och det gick skit smidigt. Tackvare en idé farsan kläkte om motorfästerna, men för att han inte ska bli för mallig så måste jag påpeka att det var jag som utförde modifieringen ;)

Nåväl...


Helan och halvan på väg ut på sjön. Vi båda ser stört nöjda ut.. Kul att åka båt :)


Cool båt kräver cool besättning. Ecke aka. Ledarn och Freddan aka. Glob hatarn :D

Blev en tur ute på havet under dagen med diverse tok körning, jag fick även köra en stund och det var bra för psyket. Tycker motsjö är något jävulskt hemskt efter olyckan, men då jag körde själv gick det faktiskt mycket bättre.

Sedan blåste vi mot stan för en bit mat, men hela den historian är misär det ända som funkade var båten, alltså Arrowen resturang båten vi åt på där hade då personalen inte hissvarjen kopplad tror jag.


Jo det kan blåsa lite bak i soffan på Arrowen, men vad gör det? Vi hade ju kul :D


På väg hem mellan ön och teg, fullt snyt i gassande solsken (var iofs på kvällen och skit kallt men noga då)


Upp på släpet för att åka hem mot ranchen. Vet inte vad vi gjorde sen? Men jag tror vi drack i oss alkohol. Notera Poker Run reklamen :)

Vill passa på att tacka Freddan samt min familj för en grymt skön helg, men lagomt mycket mek och stor dos av kul stunder. Man behöver avbrott från psykmekningarna ibland.

Provturen med båten då? Jo hur gick den? Ja det ska jag berätta!

Efter en historisk insatts av: Mig själv (ego), Pappa, Ecke, Hasse, Micke, Anders Norberg m.f. så vart det ju läge att testa båten. Dock utan motorhuv men det känndes som att det kvittade, var ju så jävla varmt dagen i ärn. Minst 27 i skuggan.


Vi puttade i raketen och glädjen var total... Den flyter fortfarande!! (oväntat)

Bra väder för gött med effekt. Och som vanligt, alltid bredbandslambdan, EGT och väderstationen med ut :)
Varför? Ja förgasare äger därför :)


Så här slut var lillebror efter årets första 40 distans.. Eller har han solen i ögonen? Micke kunde dock konstatera att
vi körde slut på 180 huvud och det är bra med mos! Om man nu ska lita på lambdan men det gör jag, för jag vet nämligen två anledningar till att dom tog slut, vädret samt ventilspelet.


Så här nöjd var undertecknad efter provturen. Han hade nog glömt hur jävla fränt det är då man snyter ur 2 liters maskinen och pruttar på i 7000 rpm ~ 70 knop.


Inte speciellt läcker utan huv men Ecke har jobbat mer på den i veckan så den får åka med på Poker Run än om olackad. Han är en jävel på att fixa!


Vi topp noterade 71 knop i söndags, då med 55 liter bränsle, ovaxad båt, trasig speedrail och endast 27 graders tändning, och just ja det var med Raker 26:an den långsammare av dom två yxor jag vet funkar bra.

Så det finns rum för mer knop tror jag? Blir det inte mer är jag nöjd, vet sedan tidigare att man kan komma ganska långt med "bara" 70 knop ;P

Just nu meckar vi med Arrowen, team Mayhem alltså. Sliter som grisar, Batboaten måste få nya lashcaps på insug innan helgens Poker Run dessutom, imorgon blir det nog lyft av 540 och montering samt demoliering av kamaxlar på B230in.

Bra snyt som vi säger här uppe, ha en trevlig kväll!

Mvh Peter Johansson


När dom andra leker... Så skruvar vi...

Hur man än vrider och vänder på det så är det väl i allra högsta grad självförvållat.

1. Inte landa upp och ned i Dyvik.
2. Börja jobba på båten och motorn tidigare (men ni vet, vinter, ingen lust, kallt, hemskt)

Men vad gör det, det börjar iaf ljusna lite. Just nu så sitter jag och oroar mig över den ekonomiska biten då sponsorer droppar av en efter en. Och jag har inte heller pengar på kontot så jag kan betala licens avgiften, så det finns en ganska överhängande risk att det inte blir något åkt i Simpnäs.

Planerna är väl att försöka åka så mycket som börsen och tiden tillåter. Mao längst upp i listan till hösten. Det är målet och om det går att nå dit får tiden utvisa.

Motorn är i stortsett ganska klar. Kamaxlarna ska dit och justersas, sedan ska runtomkring utrustningen monteras, sedan är den redo att lyftas ned i båten för att provstartas :D

I helgen har vi pappa och jag jobbat på huven iaf. Och det är drygt samt tar tid. Men den kommer nog bli jävligt bra. Vi är ganska kluriga båda två. Idag togs nog beslutet att göra en form av det vi byggt nu för att sedan gjuta en ny huv. För gör jag inte en form till så kommer den gå sönder och då står man där med skägget i brevlådan igen.

Dessutom så funderar jag mer och mer på en Swift 1.3 liters maskin så jag får åka turbo. Och då behöver jag ny huv iom att den motorn är "spegelvänd" mot för min Volvo.  Jag tror på det konceptet och jag har även pratat med Jens Gustavsson om det och han tror även han på det.

Det skulle innebära minst 85 knop i topp, och en ganska driftsäker maskin. Men jag vill nog sätta ihop en till 2000cc Volvo med Jens.G portade toppen, den nya, torrsump och ett sprut på det. Tror man kommer ganska långt i BAT23:an med en sådan motor.

Nåväl, nog om framtiden får fokusera på nuet istället och försöka komma i sjön.

   

"En huv, hur svårt kan det va?"

Gick riktigt bra idag, både pappa och jag var på bra humör och vi klarade oss utan att brinna av på varandra och idiotförklara varandras ideer, mao. Det var kul att vara i garaget idag tycker jag. Det är oftast kul då det flyter på bra.

Medans vi har mekat så har ett par K-båtar varit i Öregrund och deltagit i deras Klubbmästerskap.

1. Jussi

2. Gunnar

3. Leif

4. Vickan - DNF (Axel ink. propp trillade ur och for till havetsbotten)

Grattis till er som tog er i mål... Vickan.. Jag lider med dig, du kan alltid navigera åt mig om det skiter sig totalt med reservdelar.

Nu jävlar, ska jag dock köra lite mafia wars på facebook och lyssna musik. Hej hopp!

Peter Johansson



RSS 2.0