10-13m/s hårdtest av bestättning samt frostpluggar.

Hejsan igen!

Eftersom jag visste att helgen skulle sluta med en massa mek och förberedelser inför RBR loppet så valde jag den nyktra sidan, samtidigt som jag tog jour hela helgen med sjöräddningen.

Fick idag ledigt en stund så jag och far kunde testa maskinen, nu mer nya frostpluggar och säkrade med JB weld. Det är nog det bästa "epoxyn" som jag stött på, verkar hålla pepparn.

Allt är torrt och fint i maskin utrymmet och motorn råmar på i vanlig takt.


Idag så gick det otroligt grov sjö, men det behöver jag. Vilken apa som helst kan åka fort på platt vatten (ja det är sant) men då det börjar blåsa lite så blir det oftast rätt knivigt.

Ni som tror att inte behöver ratta i en båt, ni måste pröva :)

Jag fick mig en dos av gigantiska vågor och många sköna och osköna skutt för den delen. Det tråkiga är dock att då vi provkörde motorn på land så lät det som vevlager haveri då jag lyssnade mot blocket. Det känndes inte bra.

Men då vi gick runt och passerade drevet så hör man SOLKLART vart ifrån ljudet kommer. Det är mest troligt knutkorset eller något liknande som är sopslut. Hoppas det håller säsogen ut då jag ändå måste ta ner drevet i vinter och byta alla bussningar och försöka ordna lagringen till axeln.

Akterspegeln sprack även lite mer idag. Båda sprickorna har jag på kort tid hunnit fixa här hemma i våran "milda sjö" :)

Sponsorer verkar det inte gå att få tag på. Dom som ställt upp hitils och förhoppningsvis kommer fortsätta med det är:

Kurts Sandbergs Åkeri
NRA/Skyltfixarna
Bjöörns Maskin

Hoppas på fler, skall skriva ihop ett presentations underlag och skicka runt. Skall även samtala lite med JP på simpsonshop.se till veckan, hoppas det kan ge lite utdelning.

Som det ser ut just nu är ju alla bidrag stora bidrag :)

Det som återstår innan RBR: Flytkraften, nödbloss, nödraketer, länspump modell manuell, spackla på växelhuset och måla till det, dekaler, lashcaps?, ny bättre bränsletrycks mätare och nya tändstift då dessa verkar vara en aning för varma.

Mvh Peter Johansson

Kommentarer
Postat av: Emmy

Stort grattis till helgen klass seger och som total 2:a!



puss

2008-06-29 @ 21:22:15
URL: http://kennelgnistra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0