Uppladdningen inför RBR 28/6.

Ja, nu vet jag inte riktigt om man kan kalla det uppladdning? Vi mekar ju mest, men det kanske så det är att ha en K båt? Eller såvitt jag vet så rapplar ju allt med motor så det spelar kanske ingen större roll?


Igår så gjorde jag och pappa ett mördar pass på båttrailern. Bromsarna var ju kaputt, så nu sitter det nya belägg där, och dom var inte gratis vill jag lova, trotts bra rabatt på Laitis. Hittade även ett till fel i broms mekanismen som lagades så nu lär det gå bulla hoppas jag.

Förutom det så var även påskjutsbromsen helt kaputt, så den blev även den bytt och tur va väll det för den var slapp som en cyckelpump.

Och sedan hände det mest otroliga idag, pappa hittade en tid för att besiktiga släpet som INTE låg 5 veckor bort, utan nu på Lördag kl 07:30, haha.. När ska man få vila? I graven kanske...



Så här såg det alltså ut från min pose igår, jag var förste man på att justera bromsbackarna. Tommy (Kurts Sandbergs Åkeri) är som vanligt snäll att låna ut maskiner av alla slag så man kan göra advancera övningar på gården.

Båten lyftes av för att det bir SÅÅÅ mycket enklare och meka. I samma veva märkte jag även att på babordsita där sitter numera bara en halv speedrail, nåja gick ju att köra över 72 knop med den borta så det problemet får bero.



Jag tog mig en funderare och detta är följande saker som jag måste åtgärda innan RBR loppet.

* Flytkraft för lite (tydligen så var fender korvarna inte okej längre, rätt irriterande)
* Nödraketer och nödbloss, dom som låg i båten hade gått ut för 4 år sedan, haha.
* Lyfta ur motorn för att: Byta trågpackning, alla frostpluggar, packbox på vevaxeln fram ink packning.
* Förmodligen justera ventilspelet igen, men det vet vi inte.
* Byta olja och filter igen, täta intervaller är inte dumt?

Och till sist: KONDITIONS TRÄNA, träna armar, ben, röven, ryggen... Mja allt skulle man väl kunna säga. Var rätt slut i kroppen sist och då var banan bara 51 distans och det var lungt vatten. 28.e så är nog banan 76 tycks jag ha hört.

Nåväl, jag och Tony är iallafall anmälda till RBR loppet. Lev och må.

Peter Johansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0