Dagarna före Smögen, hårt arbete & stress.

Ja, rubriken summerar nog dagarna/veckan innan Smögen Offshore Race ganska bra.


Det var plastning av trasig båt, underhålls arbete på motorn, alla race prylar som legat bortstuvade i nästan ett år skulle letas fram, samt lashcaps skulle tillverkas.

Ja listan som jag hade var nästan så lång så att den kunde nått ner till Smögen om jag vecklat ut den.

Men, som vanligt... Men familjen och snälla kompisar och företag kommer man långt.

Pappa och jag sorterade bort mycket under dagarna som gick och Micke hjälpte även han till. Hans största insatts var nog då vi fick lov att panik tillverka några lashcaps. Vart gör man det mitt i semestern? Jo hos SMT, Stiga var så snäll så att vi fick låna hans verkstad om vi lovade att ta det lungt och köra försiktigt med maskinerna.

Vad passar inte bättre än en lillebror som går Umeå Teknik program då? :D



Full action på bror...



Jag fick sköta den mindre komplicerade maskinen, slipen med magnetbord. Gick bra, fick även räkna lite.
Fan vad trött man blir i skallen då man jobbar med 100-delars mått, små mått är svåra mått.

Nog om det, kommer en updatering om Smögen resan direkt det börjar dyka upp lite bilder och diverse :)

Mvh
Peter Johansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0