Jag vet, urusel på att updatera! Men tror ni vi har lite fullt upp?

Team Mayhem mekar för fullt, har varit därför updateringarna har ute blivit. Men här kommer en innan jag ska gå och lägga mig. Blir mycket bilder och lite text, i like it :)

Freddan aka. M10 turbo i crum (döds önskan) kom och hälsade på för att mecka och öla lite. Blev mindre mekande än jag hade förutspått. Men jag har bara mig själv att skylla då jag var så sejtans bakis då freddan kom.

Men vi och pappa lyckades lyfta i motorn i BAT'n och det gick skit smidigt. Tackvare en idé farsan kläkte om motorfästerna, men för att han inte ska bli för mallig så måste jag påpeka att det var jag som utförde modifieringen ;)

Nåväl...


Helan och halvan på väg ut på sjön. Vi båda ser stört nöjda ut.. Kul att åka båt :)


Cool båt kräver cool besättning. Ecke aka. Ledarn och Freddan aka. Glob hatarn :D

Blev en tur ute på havet under dagen med diverse tok körning, jag fick även köra en stund och det var bra för psyket. Tycker motsjö är något jävulskt hemskt efter olyckan, men då jag körde själv gick det faktiskt mycket bättre.

Sedan blåste vi mot stan för en bit mat, men hela den historian är misär det ända som funkade var båten, alltså Arrowen resturang båten vi åt på där hade då personalen inte hissvarjen kopplad tror jag.


Jo det kan blåsa lite bak i soffan på Arrowen, men vad gör det? Vi hade ju kul :D


På väg hem mellan ön och teg, fullt snyt i gassande solsken (var iofs på kvällen och skit kallt men noga då)


Upp på släpet för att åka hem mot ranchen. Vet inte vad vi gjorde sen? Men jag tror vi drack i oss alkohol. Notera Poker Run reklamen :)

Vill passa på att tacka Freddan samt min familj för en grymt skön helg, men lagomt mycket mek och stor dos av kul stunder. Man behöver avbrott från psykmekningarna ibland.

Provturen med båten då? Jo hur gick den? Ja det ska jag berätta!

Efter en historisk insatts av: Mig själv (ego), Pappa, Ecke, Hasse, Micke, Anders Norberg m.f. så vart det ju läge att testa båten. Dock utan motorhuv men det känndes som att det kvittade, var ju så jävla varmt dagen i ärn. Minst 27 i skuggan.


Vi puttade i raketen och glädjen var total... Den flyter fortfarande!! (oväntat)

Bra väder för gött med effekt. Och som vanligt, alltid bredbandslambdan, EGT och väderstationen med ut :)
Varför? Ja förgasare äger därför :)


Så här slut var lillebror efter årets första 40 distans.. Eller har han solen i ögonen? Micke kunde dock konstatera att
vi körde slut på 180 huvud och det är bra med mos! Om man nu ska lita på lambdan men det gör jag, för jag vet nämligen två anledningar till att dom tog slut, vädret samt ventilspelet.


Så här nöjd var undertecknad efter provturen. Han hade nog glömt hur jävla fränt det är då man snyter ur 2 liters maskinen och pruttar på i 7000 rpm ~ 70 knop.


Inte speciellt läcker utan huv men Ecke har jobbat mer på den i veckan så den får åka med på Poker Run än om olackad. Han är en jävel på att fixa!


Vi topp noterade 71 knop i söndags, då med 55 liter bränsle, ovaxad båt, trasig speedrail och endast 27 graders tändning, och just ja det var med Raker 26:an den långsammare av dom två yxor jag vet funkar bra.

Så det finns rum för mer knop tror jag? Blir det inte mer är jag nöjd, vet sedan tidigare att man kan komma ganska långt med "bara" 70 knop ;P

Just nu meckar vi med Arrowen, team Mayhem alltså. Sliter som grisar, Batboaten måste få nya lashcaps på insug innan helgens Poker Run dessutom, imorgon blir det nog lyft av 540 och montering samt demoliering av kamaxlar på B230in.

Bra snyt som vi säger här uppe, ha en trevlig kväll!

Mvh Peter Johansson


Kommentarer
Postat av: Elin

ÅÅ vilken lycka!! Du ser verkligen tok glad ut på bilderna =) Ser allting ut att funka nu då?? Blir det tävling snart?

Här i Pite är allting som vanligt, jobbar och står i =P Önskar jag hade semester men icket =(

Vi måste koma nån helg och åka lite båt...jag är skit sugen på det! =)

Men hade din pappas båt pajjat eller hur vare där??



Hadet toppen kramar

2009-07-01 @ 08:22:52
URL: http://elinilsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Hello PJ!!



Jomen visst, länka på du bara =) Fixade till patholmsviken...kommer inte ihåg alla namn =P



Jo jag tog ju den bilden med mobilen så jag kan mmsa den till dig och så ligger den här på bloggen med strax =)

Har nån annan bild också från garageuppfarten med både din och vår båt. ser lite tufft ut så de publiseras i bloggen de med =) Ska tömma kameran ikväll så det finns säkert en hel del bilder där med!



Hur gåre med båten då, haru tagit tag i den eller bara tatt det lugnt??

Vi var ju till Lule igår och hämtade nya motorer...hoppas det blir att åka till helgen igen =D



Kramar

2009-07-07 @ 14:00:02
URL: http://elinilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0