När dom andra leker... Så skruvar vi...

Hur man än vrider och vänder på det så är det väl i allra högsta grad självförvållat.

1. Inte landa upp och ned i Dyvik.
2. Börja jobba på båten och motorn tidigare (men ni vet, vinter, ingen lust, kallt, hemskt)

Men vad gör det, det börjar iaf ljusna lite. Just nu så sitter jag och oroar mig över den ekonomiska biten då sponsorer droppar av en efter en. Och jag har inte heller pengar på kontot så jag kan betala licens avgiften, så det finns en ganska överhängande risk att det inte blir något åkt i Simpnäs.

Planerna är väl att försöka åka så mycket som börsen och tiden tillåter. Mao längst upp i listan till hösten. Det är målet och om det går att nå dit får tiden utvisa.

Motorn är i stortsett ganska klar. Kamaxlarna ska dit och justersas, sedan ska runtomkring utrustningen monteras, sedan är den redo att lyftas ned i båten för att provstartas :D

I helgen har vi pappa och jag jobbat på huven iaf. Och det är drygt samt tar tid. Men den kommer nog bli jävligt bra. Vi är ganska kluriga båda två. Idag togs nog beslutet att göra en form av det vi byggt nu för att sedan gjuta en ny huv. För gör jag inte en form till så kommer den gå sönder och då står man där med skägget i brevlådan igen.

Dessutom så funderar jag mer och mer på en Swift 1.3 liters maskin så jag får åka turbo. Och då behöver jag ny huv iom att den motorn är "spegelvänd" mot för min Volvo.  Jag tror på det konceptet och jag har även pratat med Jens Gustavsson om det och han tror även han på det.

Det skulle innebära minst 85 knop i topp, och en ganska driftsäker maskin. Men jag vill nog sätta ihop en till 2000cc Volvo med Jens.G portade toppen, den nya, torrsump och ett sprut på det. Tror man kommer ganska långt i BAT23:an med en sådan motor.

Nåväl, nog om framtiden får fokusera på nuet istället och försöka komma i sjön.

   

"En huv, hur svårt kan det va?"

Gick riktigt bra idag, både pappa och jag var på bra humör och vi klarade oss utan att brinna av på varandra och idiotförklara varandras ideer, mao. Det var kul att vara i garaget idag tycker jag. Det är oftast kul då det flyter på bra.

Medans vi har mekat så har ett par K-båtar varit i Öregrund och deltagit i deras Klubbmästerskap.

1. Jussi

2. Gunnar

3. Leif

4. Vickan - DNF (Axel ink. propp trillade ur och for till havetsbotten)

Grattis till er som tog er i mål... Vickan.. Jag lider med dig, du kan alltid navigera åt mig om det skiter sig totalt med reservdelar.

Nu jävlar, ska jag dock köra lite mafia wars på facebook och lyssna musik. Hej hopp!

Peter Johansson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0