Vart var vi säsongen 2010?

Ska man säga att vi förlorade ett år? Jag tycker inte det! Men vad har vi sysslat med då?

Min bror Mikael började då han var 15 år gammal bygga på en bil, en BMW E30 325 precis som jag hade gjort och även höll på med innan det blev beslutat att jag/vi skulle byta genre och börja med offshore racing istället.
Så varför denna pause? Jo ganska enkelt min bror har alltid hjälpt mig med mitt och jag tyckte det var dags att betala tillbaka lite blod, svett och tårar. Att klass k även gemensamt röstat om att åka kortare banor gjorde valet enkelt.

Batboaten parkerades i Team mayhem garaget.

Mikael skulle fylla 18 år våren 2010 och i mars så hade vi hur mycket som helst att göra, bilen, motorn ja allt stod i tusen delar. Men i slutet av maj så rullade bilen för egen maskin och vi hade lyckats uppfylla min brors önskan om att ha bilen klar i tid.  Det är många fina människor som hjälpt oss med den, men ingen nämnd och ingen glömd.
Bilen i sig är ett konstverk om ni frågar mig. Där det mesta är byggt av min bror, samt med mig som bollplank.

Då bilen var klar så axlade jag frivilligt uppgiften att sköta det data tekniska, förutom inkoppling av insprutet. Med andra ord så skötte jag mappningen/tuningen.

Sedan hur smart det är att en 18 åring ska ha en bil med ca 700 hjulhästar, ja det spekulerar vi inte i :)

Bilen presterade 9.86 sek / 225km/h som bäst på 402 meter. På så låga laddtyck som 1,5bar. Mer effekt kunde vi inte heller använda på dragrace banan eftersom att kardanerna inte höll.

Vill ni läsa mer om bilen så leta upp projekt tråden Garage 58 e30 turbo på sävarturbos forum. http://www.savarturbo.se

Filmer på bilen hittar ni på youtube, sök bara på garage 58.


Såå med det sagt så vill jag presentera teamets nya båt:


Ytterligare en batboat fast en V24, denna importerades från England. Marc som tidigare ägt och tävlat med henne har världshastighets rekordet för denna klass med just denna båten, förutom total seger i V24 kuppen.

Jag kommer att ratta henne och min bror Mikael kommer att navigera.

Hur 2011 kommer att se ut är lite osäkert ännu, mycket i pipelinen om man säger så, mer om det framöver.

Båten ska hård testas direkt vi kommer hem från ft lauderdale, florida. Alltså om ca 2 veckor. Återkommer med rapport om första turerna samt prepning av båten innan.

Vill be om ursäkt om det är konstigt skrivet men jag sitter på min iPad och den är rätt krånlig ibland tycker jag.

Nu ska team58 ut slappa på stranden.

Peter Johansson
2011-04-22
BACK IN BIZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0